Strona główna / Tematycznie / Kultura / Szlak Piastowski – produkt markowy?

Szlak Piastowski – produkt markowy?

Każdy polski region wyróżnia się charakterystycznym elementem, nie spotykanym w żadnym innym miejscu. Wielkopolska jest obszarem, na którym kształtowały się początki państwa polskiego. Niedaleko obecnego powiatu wrzesińskiego, w naszej najbliższej okolicy, powstała Polska. Świadczy o tym kilkanaście miejsc, które znajdują się na Szlaku Piastowskim. Czy ten szlak ma szansę, aby stać się markowym produktem turystycznym?

Szlak Piastowski jest znany od kilkudziesięciu lat, jednak dopiero niedawno podjęto poważną próbę uporządkowania jego zawartości. Po kilku latach badań naukowych oraz współpracy między samorządami powstał nowy kształt szlaku, wykluczający wszystkie obiekty w żaden sposób nie powiązane z czasami piastowskimi. W powiecie wrzesińskim na trasie szlaku znajduje się gród w Grzybowie, a do stałego wpisania do projektu aspirują Pyzdry. Warty wspomnienia jest również gród w Gieczu (powiat średzki), a także klasztor cysterski w Lądzie nad Wartą (powiat słupecki). Nie można też zapomnieć o Gnieźnie, czyli pierwszym polskim arcybiskupstwie i istotnym miejscu dla kształtowania się polskiej państwowości.

Zapraszam w najbliższą niedzielę na drugą część „Turystycznego szlaku” omawiającą potencjał Szlaku Piastowskiego. Początek audycji o godzinie 10:00 na antenie Radia Września 93.7 FM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Jeżeli nie chcesz publikować komentarzy jako anonim, zachęcamy do rejestracji.


*